Usein kysytyt kysymykset

Otatteko vaihdossa/ostatteko käytettyjä laskettelusuksia, lautoja, monoja, sauvoja ja polkupyöriä?

Kyllä. Ostamme käytettyjä välineitä, mikäli niiden kunto todetaan riittävän hyväksi. Käytettyjen osto tapahtuu myymälässä, ei netin kautta.

Tuotteet, joilla ei ole hyvitysarvoa mutta jotka kuitenkin ovat vielä käyttökelpoisia, voi jättää meille – lahjoitamme ne Lahden Hope-yhdistykselle. HOPE Yhdessä & Yhteisesti ry on vuonna 2009 perustettu valtakunnallinen vapaaehtoisjärjestö, joka toimii lasten paremman arjen puolesta Suomessa. Hope tarjoaa konkreettista apua vähävaraisille ja äkillisen kriisin kohdanneille lapsiperheille sekä huostaanotetuille lapsille.

Emme ota vastaan huonokuntoisia välineitä, jotka on tarkoitettu kaatopaikalle.

 

Ostatteko käytettyjä lätkäkamoja?

Ei, emme osta – olemme keskittyneet lasketteluun, hiihtoon ja fillarointiin. Mutta mikäli haluat jättää lätkäkamat lahjoituksena Lahden Hopelle, otamme ne vastaan ja toimitamme perille.

 

Myyttekö yrityksille ja saako teiltä leasing-pyöriä?

Kyllä, käymme kauppaa myös yritysten kanssa. Maksutavoissa on yrityslasku ja myymälässä voi sopia myyjän kanssa suoralaskutuksesta.
Meidän kauttamme saa työsuhdepyöriä työntekijöille. Yritys voi ostaa pyöräpaketin suoraan tai käyttää leasing-kumppania rahoitukseen. Sopimuskumppani on esimerkiksi Svea Leasing, GoByBike, Etufillari ja sopimuksen toinen osapuoli on yritys. Mikäli tämä kiinnostaa, ota yhteyttä myymälään tai Svea Leasingiä koskien lähetä kysely Arjalle.

 

Voiko välineitä testata?

Osaa voi: järjestämme testilaskutapahtumia Messilän hiihtokeskuksessa. Järjestämme myös pyörien testitapahtumia merkeittäin. Tapahtumapäivät löydät uutiset ja tapahtumat -osiosta tai FB-sivulta.
Polkupyöriä voi testata myymälässä ja pihalla.

 

Miten nopeasti ja millä tavalla toimitatte tilaukseni?

3–4 arkipäivän kuluessa tilauksen jättämisestä, usein vielä nopeamminkin. Fillareissa on keskimäärin 2–3 päivän toimitusaika.

Käytämme toimituksiin Matkahuollon lähellä- ja bussipakettia (polkupyörät) tai kotitoimitusta. Tuotteet voi myös hakea myymälästä.

Polkupyörät toimitetaan kasattuina, ohjaustanko poikittain käännettynä ja polkimet irrallisina. Muuten pyörä on ajovalmis. Tämä pakkaustapa on määritelty Matkahuollon toimesta. Otathan huomioon sen, että pyörän säädöt teet itse itsellesi sopiviksi.
Jos ostat pyörän meiltä myymälästä, teemme säädöt veloituksetta. Jos tilaat pyörän, emme pysty sitä säätämään juuri sinun mitoillesi sopivaksi. Varaudu siis säätämään ja työkaluiksi riittää yleensä kuusiokoloavain ja 15 mm kiintoavain. Joskus voit tarvita myös 4-5–vääntötyökaluja.
Jokaisella on omat mittasuhteensa ja ajoasentonsa. Säätöjä voit tehdä ohjaustangon asentoon ja korkeuteen, satulan korkeuteen, etäisyyteen ja kaltevuuteen. Voit siirtää käsijarruja ja vaihteita itsellesi sopivampaan asentoon ja paikkaan ohjaustangossa.

Jarrut ja vaihteet on valmiiksi säädetty, mutta joskus kuljetuksessa säädöt saattavat muuttua. Mikäli vaihteet pomppivat vaihtaessa tai jarrut rahisevat, otathan yhteyttä myymälään soittamalla 040 5555 612 ja saat ohjeet miten saat ne säädettyä taas kohdilleen.

 

Mitkä ovat toimituskulut?

Mikäli tilauksesi on yli 90 €, toimitamme tuotteet sinulle kuluitta. Jos kokonaissumma on alle 90 €, Matkahuollon lähellä-paketin hinta lisätään tilaukseesi. Matkahuollon kotijakelun kulut maksaa asiakas itse.

 

Jos haluan palauttaa tuotteet, miten toimin?

Ota yhteyttä, niin käymme läpi tilanteen.